بهترین منابع درس ادبیات

با نگاه کلی به منابع موجود در بازار می‌توان به جرات بیان کرد که منابع آموزشی زیادی برای درس ادبیات فارسی وجود داشته که می‌تواند بسیار مؤثر و مفید باشد. درس ادبیات فارسی به عنوان یک درس عمومی شناخته شده که ضریب بیشتری از سایر دروس عمومی در رشته‌های نظری دارد. در این بخش می‌خواهیم به بهترین منابع درس ادبیات اشاره داشته باشیم تا در صورت نیاز و با توجه به بررسی‌های انجام شده یک انتخاب مناسب داشته باشید. باید توجه کنید که منابع مختلف برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم وجود داشته و در برخی موارد وجود منابع مشترک برای سه پایه می‌تواند بسیار سودمند باشد:

منابع درس ادبیات در پایه دهم

در این بخش به معرفی منابع کنکور درس ادبیات در پایه دهم می‌پردازیم:

کتاب فارسی یازدهم میکرو طبقه بندی

کتاب فارسی دهم میکرو طبقه بندی شده گاج به عنوان یک کتاب مفید در پایه دهم محسوب می‌شود که درس‌نامه آن به صورت سه مرحله‌ای بوده که شامل زبانی، ادبی و فکری است. در واقع درس‌نامه کتاب توانسته است به صورت کامل و سطر به سطر مطالب کتاب را به خوبی بیان کند. در بخش درس‌نامه کتاب می‌توان واژگان چند املایی و یک املایی را مشاهده کرد. در کتاب فارسی دهم میکرو طبقه بندی شده، تست‌های متنوع دیده می‌شود که حدود ۱۳۰۰ تست به صورت تألیفی و سراسری قرار داده شده است. پاسخ نامه کامل کتاب می‌تواند بسیار مناسب باشد تا یادگیری را افزایش دهد.

اگر بخواهید برای پایه دهم در درس ادبیات یک کتاب کمک آموزشی داشته باشید می‌توانید از کتاب فوق استفاده کنید. ارائه چند آزمون جامع در پایان کتاب باعث شده است تا یادگیری به صورت کامل تثبیت پیدا کند.

ketabkonkour.bestblog.ir/post/4

فارسی تست دهم خیلی سبز

یکی دیگر از کتاب‌های مناسب در درس ادبیات برای پایه دهم، فارسی تست خیلی سبز بوده که دارای درس نامه کم حجم است که برای مطالعه دقیق لغات و املای کلمات مناسب است که باعث می‌شود تا یادگیری افزایش پیدا کند. درس‌نامه کتاب می‌تواند به صورت کامل آرایه و دستور زبانی را به شما بیاموزد. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب وجود تست‌های مناسب است که توانسته به صورت تألیفی و کنکوری تست‌های متنوع را در اختیار دانش آموزان قرار دهد. اگر بخواهید تست زنی خود را در درس ادبیات افزایش دهید کتاب فوق به شما پیشنهاد می‌شود.

منابع درس ادبیات در پایه یازدهم

در این بخش به معرفی منابع کنکور درس ادبیات در پایه یازدهم می‌پردازیم:

لقمه فارسی یازدهم

یکی از کتاب‌های کمک آموزشی برای کنکور سراسری در درس ادبیات فارسی یازدهم کتاب لقمه فارسی است که دارای ویژگی‌های مختلف بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه درس‌نامه، بررسی واژه‌های کتاب درسی به همراه معنی دقیق آن، شرح آرایه‌های ادبی به زبان ساده و ارائه مفهوم بیت‌ها اشاره کرد. اگر بخواهید متن کتاب درسی را به همراه بررسی مهم‌ترین نکات دستوری درس ادبیات داشته باشید و تسلط خود را بر روی مطالب درس فارسی افزایش دهید کتاب فوق به شما پیشنهاد می‌شود.

ادبیات فارسی یازدهم جامع قلم چی

همان طور که از عنوان کتاب مشخص است، ادبیات فارسی یازدهم جامع قلم چی از انتشارات قلم چی بوده که برای پایه یازدهم منتشر شده است. کتاب دارای بخش‌های آموزشی و تست بوده که حدود ۳۴۴ صفحه دارد. درس‌نامه کتاب به صورت کامل متن را پوشش داده است و تست‌های کنکور سال‌های اخیر در آن گنجانده شده است. با بررسی کتاب متوجه این موضوع خواهید شد که وجود نمونه سؤالات تشریحی که شامل امتحان نهایی است باعث شده است تا یادگیری افزایش پیدا کند.

منبع :https://ketabkonkour.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%af%d8%b1%d8%b3-%d8%a7%d8%af%d8%a8%db%8c%d8%a7%d8%aa/