۶ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

انواع میله کاپرباند را بشناسید

انواع میله کاپرباند را بشناسید

میله ارت نوعی الکترود است که در سیستم ارتینگ استفاده می‌شود. الکترود این میله یک عنصر رسانا است که مستقیماً در زمین مدفون می‌شود و جریان اضافی برق را به سمت زمین هدایت می‌کند؛ به همین دلیل باید از جنس فلز باشد و از آنجایی که باید برای مدت طولانی مدفون شوند، باید در برابر خوردگی نیز مقاوم باشند.

میله ارت از مواد مختلف و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف تهیه و تولید شده است؛ لذا میله ارت می‌تواند به شکل صفحات، حلقه‌ای در اطراف سازه (معروف به ارتینگ نوع B) یا به عنوان میله زمین باشند. میله ارت از آلیاژ فلزهایی مانند مس، فولاد گالوانیزه و استنلس استیل تهیه می‌شود. میله‌ ارت از جنس مس دارای مقاومت الکتریکی کم هستند و نسبت به خوردگی مقاومت بالا دارند. میله‌ ارت استنلس استیل دارای عمر طولانی هستند و نسبت به ضربه و خوردگی مقاومت کمتری دارند.

 

میله ارت از جنس فولاد گالوانیزه برای هدایت الکتریکی کم ظرفیت هستند و مقاومت بالا در مقابل خوردگی دارند. این میله‌ها از فولاد با ترکیب بسیار کم کربن تهیه می‌شوند و دارای استحکام بالا هستند و به صورت گالوانیزه گرم ساخته شده‌اند. این میله‌ها هزینه کمتری نسبت به مس دارند، اما کمترین مقاومت در برابر خوردگی و رسانایی الکتریکی و انتقال جریان را دارند.

 

میله‌ ارت و لوازم جانبی آن ظرفیت جریان خطای بالایی را برای پست‌های LV، MV و HV، برج‌ها و سایر کاربردهای توزیع فراهم می‌کنند. آن‌ها را می‌توان برای شبکه‌های هوایی و زیرزمینی برای دستیابی به زمین بهینه برای توزیع و انتقال استفاده کرد. عمده‌ترین وظیفه میله ارت جلوگیری از آتش سوزی و اتصال کوتاه ناشی از نشت جریان است.

 

 انواع میله ارت کدام است؟
میله ارت را معمولا در انواع مختلفی تولید میشوند. از جمله آن ها میله ارت مسی، ساختمان، کاپر باند، گالوانیزه، کاپر ولد می باشند. توجه نمایید که مس گزینه ای بسیار مناسب در جهت ماده تشکیل دهنده یک الکترود ارت و هادی زیر زمینی به شمار می آید.  استفاده از این محصول با جنس میله سخت در تاسیساتی که از جریان خطای بالا برخوردارند انتخاب مناسبی می باشد.

اما میله هایی که از کاپر باند بهره می برند معمولا در مکان هایی که از جریان کمتری برخوردارند استفاده میشوند. زمانی که به ارتینگ موقت و کوتاه مدت و معمولی می باشند از میله گالوانیزه ارزان قیمت استفاده می شود.  میله های هسته از جنس فولاد کاپر باند به طور مشخص از استحکام مکانیکی و الکتریکی بهتر، مقاومت بالا در برابر خوردگی و قیمت پایین تری نسبت به نوع مس سخت و یا فولاد ضد زنگ، برخوردار می باشد.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

میله ارت مسی
همان گونه که قبل تر اشاره کردیم از نوع مسی زمانی که نمی توان چاه ارت را حفر کرد استفاده می شود. میله ارت مسی را در طول ها و قطر های متفاوتی مورد استفاده قرار می دهند. این میله ها از طریق کوبش به داخل زمین فرو می روند و در نهایت با کمک یراق آلات و یا جوش احتراقی مربوطه به سیم ارت اتصال می یابند.

در صنعت ارتینگ کشورهای غیر پیشرفته معمولا از روش دوزه کشی نوع مسی استفاده میشود. در این روش لوله مسی با ضخامت مورد نظر انتخاب و سپس میله آهنی را به قطر مناسب با فشار وارد لوله می نمایند. در نهایت نوک میله تیز می شود و یک لایه مس روی میله قرار می گیرد. این روش کارامد نمی باشد چرا که این روش کیفیت و طول عمر مناسبی ندارد.  اما بر عکس در کشور های صنعتی پیشرفته از روش نشاندن اتم های مسی بر روی مغزی فولاد  استفاده می نمایند.

در این روش ابتدا مغزی فولاد با روش اسید شویی اکسید زدایی میشود و با سیستم چربی گیر چربی های صنعتی و … از روی آن زدوده می شود. سپس با استفاده از مکانیزم خاص آلیاژی بسیار محکم و چسبنده از مس و فولاد به ضخامت چند میکرون بر روی مغزی تشکیل می گردد. سرانجام مس خالص با خلوص بیش از  ۹۹/۵ با ضخامت مورد نظر بر روی این آلیاژ نشانده می شود به طریقی که محصول نهایی آن یک میله ارت مسی جدایی ناپذیر و یکپارچه از فولاد و مس می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتاب کنکور

شناخت قیمت دستگاه جوش کدولد

شناخت قیمت دستگاه جوش کدولد

قالب جوش یا قالب جوش کدولد در سیستم‌های ارتینگ و حفاظت کاتدیک جهت اتصال سیم‌ها به آرماتور و یا اتصال سیم‌ها به صفحه مسی و یا اتصال سیم به سیم به کار گرفته می‌شود. در مرحله نخست مقطع اتصال را مشخص کرده و سپس به طراحی و تولید قالب جوش اقدام می‌نمایند. لازم است مواد تشکیل‌ دهنده قالب جوش کدولد تحمل دمایی بسیار بالایی دارا باشند. هر قالب جوشی که به کار گرفته می‌شود, به‌طور متوسط توانایی چهل الی پنجاه بار عملیات جوش را دارد. این قالب‌ها مطابق با استاندارد CEB ۰۸۸ ساخته شده و از جنس گرافیت هستند و همچنین رسانایی حرارتی بالایی نیز دارند.

 

مزیت به‌کارگیری این قالب جوش کدولد این است که سرعت عملیات جوشکاری و ضخامت جوش زیاد می‌گردد؛ همچنین می‌توان با این قالب‎ها اتصالات دائم الکتریکی و باکیفیتی عالی ایجاد نمود که در عین ساده‌گی ازنظر اقتصادی نیز به‌صرفه است. این قالب‌ها زمانی که قرار است، یک حجم مناسب از مواد مذاب پیرامون نقاط اتصال و هادی به کار برده شود، استفاده می‌گردند. پیوندهایی که به‌واسطه استفاده از این قالب‌ها ایجاد می‌شود، استحکام مکانیکی بالایی دارند و همان‌طور که گفته شد، رسانای الکتریکی بالایی را نیز داشته و در برابر خوردگی نیز مقاومت خوبی دارند و از دوام زیادی نیز برخوردار هستند.

برای ساخت قالب جوش کدولد در مرحله اول طراحی توسط نرم‌افزارهایی مخصوص انجام می‌گیرد و برحسب شاخص‌هایی چون سایز، ظرافت، جنس و … طرح سه‌ بعدی ایجاد می‌شود؛ سپس طرح سه‌بعدی قالب توسط دستگاه‌های CNC تولید می‌گردد. قالب‌های جوش باتوجه به کاربردهای مختلفی که دارند، در انواع مختلف قالب جوش کدولد، قالب جوش احتراقی، قالب جوش سرد، قالب جوش لوله و قالب جوش پلاستیک تولید و به بازار عرضه می‌گردند.

 

قیمت قالب جوش کدولد
باید بدانید که قالب‌های جوشی که ساخته می‌شوند در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند، برای مثال قالب‌های جوش اتصال سیم به لوله، اتصال سیم به سیم، سیم به آرماتور، تسمه به تسمه که هر کدام دارای مشخصات فنی خاصی هستند، بنابراین نمی‎توان گفت که دارای قیمت یکسانی هستند. قالب‌هایی که ساخته می‌شوند قطعا در سایز و اندازه‌های مختلفی هستند، که هر کدام با توجه به سایزی که دارند، از قیمت‎های مختلفی هم برخوردار هستند.

توجه کنید که قیمت قالب جوش کدولد قیمت بهتری نسبت به دستگاه‌های جوشکاری برنج و نقره دارند و قالب‎های جوشی که برای آن استفاده می‎شود، از جنس‌های مختلفی هستند؛ برای مثال هندی، آلمانی، جوشی در بازار وجود دارند. در وهله اول کیفیت را اولویت خود قرار دهید نه قیمت آنرا.

که دو مدل چینی و هندی از قیمت مناسب و ارزان‌تری برخوردار هستند. فراموش نکنید که دو جنس چینی و هندی را زمانی که در تعداد جوش‌های بالا مورد استفاده قرار دهید، ممکن است که کاراییشان از بین برود، و حتی ممکن است که یکنواختی جوش هم از بین برود. به همین دلیل قیمت قالب جوش کدولد  که روانه بازار می‌شوند، کیفیت بسیار مناسب‌تری دارند و طول عمر و ماندگاری آن‌ها بیشتر خواهد بود.

  
خرید قالب جوش کدولد
زمانی که قصد خرید قالب جوش کدولد را دارید بایستی اطلاعات کافی راجع به آن داشته باشید، و بدانید که چه نوع قالبی را می‌خواهید و برای انجام چه کاری می‌خواهید از آن استفاده کنید. در واقع قالب‌ها در مدل‎های مختلفی همچون قالب سیم به صفحه مسی، سیم به سیم، سیم و تسمه، تسمه و تسمه و … تولید می‌شوند، که قطعا هر کدام از آن‌ها کاربرد خاصی دارد و در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خرید قالب جوش کدولد و تمام این قالب‌ها از مشخصات فنی منحصر به فردی بهره می‌برند، بنابراین داشتن اطلاعات کافی می‎تواند که کمک شایانی به شما بکند. زمانی که یک قالب به درستی و بر اساس استانداردهای مشخص تهیه و خریداری شود، می‎توانید تا 50 بار عمل جوشکاری را انجام دهید، و سرعت و کیفیت کار را مشاهده کنید. توصیه می‌شود حتما خرید قالب جوش کدولد را از فروشگاه‌های رسمی و معتبر خریداری کنید تا از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید، چرا که این فروشگاه‌ها به هیچ عنوان محصولات بی‌کیفیت را به فروش نمی‌رسانند.

فروشگاه تک ارت انواع مختلف قالب‌ها را با بهترین کیفیت و مناسب‎ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد، چرا که جلب رضایت و اعتماد مشتری را در اولویت خود قرار می‎دهد. این فروشگاه برای راحتی و سهولت خرید، به مشتریان خود مشاوره و راهنمایی رایگان می‌دهد، کارشناسان تک ارت همواره در تلاشند که بهترین‌ها را به مشتریان ارائه دهند.

مراحل ساخت قالب
» مرحله اول طراحی قالب ها می باشد که بر اساس قطعه مورد نظر طراحی قالب در نرم افزار های مخصوص انجام می شود در این مرحله مشخصه هایی همچون ابعاد، جنس، ظرافت و … در نظر گرفته می شود و در نهایت خروجی این مرحله طرح سه بعدی قالب ها می باشد.

» مرحله دوم ساخت قالب می باشد به عبارتی طرح سه بعدی قالب ها را به دستگاه ها و یا ماشین های CNC می دهند و ماشین CNC به وسیله سخت افزار و نرم افزاری که دارد طرح سه بعدی داده شده را روی قالب ماشین کاری می نماید. اگر که قالب پیچیده باشد و به مونتاژ نیاز داشته باشد بخش های مختلف آن به وسیله ماشین ساخته می شود و سپس مونتاژ می شود.

» در مرحله آخر از قالب یک نمونه تولید می شود و کیفیت آن بررسی می شود اگر به تغییر و … احتیاح داشته باشد در طراحی آن اعمال خواهد شد.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتاب کنکور

تماشای محتوای فن آوری از پاز آنلاین

 

کسانی که به تکنولوژی و فن آوری علاقه مند هستند و قصد دارند تا بهترین ویدیوهای فن آوری را در سریع‌ترین زمان ممکن مشاهده کنند، بهتر است به دنبال انتخاب وب سایت محتوای تصویری مناسب باشند. یک وب سایت تصویری مناسب که بتواند کلیپ‌های فن آوری را با سرعت و دقت بالا منتشر کند دارای اهمیت است. در میان سایت‌های مختلف ارائه دهنده محتوای تصویری، وب سایت پاز آنلاین با داشتن دسته بندی فن آوری توانسته است نیاز افراد مختلف در این زمینه را برطرف نماید.

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در ساخت دوربین گوشی های همراه و در دسترس بودن آنها برای بخش عمده ای از مردم جهان و همچنین افزایش سرعت اینترنت تمایل افراد را به اشتراک گذاری ویدیوهای مختلف افزایش داده است. این موضوع تا حدی گسترش داده شده است که هیچ کدام از دسته های اطلاع رسانی و محتوای های تاثیرگذار قدرت رقابت با ویدیو را ندارند. با استفاده از وب سایت پاز آنلاین قادر خواهید بود تا از اخبار تصویری روز مطلع شوید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتاب کنکور

تماشای ویدیوهای اقتصاد جهان از پاز آنلاین

 

با خبر شدن از وضعیت اقتصادی برای بسیاری از اقشار جامعه مهم است. مردم با داشتن معیشت نسبتا متوسط به دنبال تصمیمات مهم اقتصادی کشور و جهان هستند تا بتوانند خود را با شرایط وفق دهند. ویدیوهای اقتصادی که در سایت پاز آنلاین وجود دارد در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند اخبار روز جهان را پوشش دهد.

 

از میان وب سایتهای مختلف که در این زمینه وجود دارد، سایت پاز به عنوان بهترین انتخاب است. این سایت با داشتن دسته بندی‌های مختلف می‌تواند انواع ویدیوهای روز را با کیفیت مختلف به نمایش بگذارد. یکی از نکات جالب پاز این است که به آسانی می‌توان انواع دسته بندی موضوعی را مشاهده کرد.

 

در دسته بندی سایت پاز انواع موضوعات مختلف نظیر حیات وحش، سرگرمی، ورزش، اقتصاد، خودرو، آشپزی، فنآوری، سینما و غیره وجود دارد. اگر عاشق هیجان هستید و قصد دارید تا بهترین کلیپ‌های تصویری حوادث را مشاهده کنید، دسته بندی سایت پاز به شما کمک خواهد کرد تا به این امر دست پیدا کنید.

 

منبع: پاز آنلاین

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتاب کنکور

سایه چشم مناسب |برای هر رنگ چشم از چه سایه ای استفاده کنیم

 

همه ی رنگ چشم‌ها زیباست و اگر بدانیم که سایه چشم مناسب ما چیست، جلوه ی بیشتری به چشم‌ها ببخشیم می توانیم آرایش صحیح و زیبایی داشته باشیم.

چشمان قهوه ای

از آنجایی که قهوه ای یک رنگ خنثی است، خانم های با چشم های قهوه ای می توانند از بسیاری از رنگ ها استفاده کنند.
زمانی که بخواهید که گیرایی چشم ها بیشتر شود از رنگ های قهوه ای، طلایی یا توناژ بنفش استفاده کنند.
اگر بخواهید که چشم ها روشن تر دیده شوند از توناژ سبز استفاده کنید.

 

چشمان آبی

در چرخه ی رنگی ، رنگ هایی که متضاد هستند در کنار یکدیگر جذابیت زیادی ایجاد می‌کنند.
برای آبی هم ، نارنجی رنگ متضادش است.
سایه ی نارنجی رنگی نیست که برای همه زیبا شود بنابراین برای چشم‌های آبی از رنگ های توناژ نارنجی دار مانند برنزه و مرجانی ، مسی و طلایی زیبا می شود.

 

هم چنین چشم های سبز با رنگ های بنفش ، کبود و آلویی هم بسیار زیبا می شوند.

با مطالعه اینفوگراف زیر تمامی نکات بالا را در یک تصویر مشاهده کنید.
نکات مهم این اینفوگراف را به خاطر بسپارید.
چراکه در نظر گرفتن رنگ سایه مناسب چشم‌ها، جذابیت بی‌نظیری را برای شما به ارمغان می‌آورد که این جذابیت در ایجاد هارمونی میان چهره و استایل کلی شما تاثیر گذار خواهد بود.

البته بهتر است استفاده از سایه برای شما همیشگی نباشد

استفاده از سایه چشم به طور روزمره ممکن است به پوست حساس پلک‌های شما در دراز مدت آسیب برساند.
مطمئنا سلامتی بسیار مهم تر از زیبایی است.
زیبایی در کنار سلامتی نمو پیدا خواهد کرد و در افزایش اعتماد به نفس شما تاثیر گذار خواهد بود.

 

منبع: https://sanapress.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتاب کنکور

بهترین شیوه برای کاهش درد آرتروز چیست؟

به گفته سازمان دیده بان سلامت، فعالیت بدنی ممکن است گزینه بهتری برای تسکین درد نسبت به مُسکن هایی مانند پاراستامول باشد. محققان خاطرنشان می‌کنند که شروع برنامه‌های ورزشی در ابتدا ممکن است درد را بدتر کند، اما به مرور برطرف شود.

دکتر «پل کریسپ»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «شواهد جدید نشان داده است که مصرف مُسکن های قوی تأثیر کمی بر کیفیت زندگی، کاهش درد یا ناراحتی روانی افراد دارد یا هیچ فایده‌ای ندارد.» طبق پیش‌نویس دستورالعمل، می‌توان به افراد برنامه‌های ورزشی مناسب ارائه داد، با این توضیح که «انجام ورزش منظم و مداوم، حتی اگر در ابتدا باعث ناراحتی شود، اما برای مفاصل آن‌ها مفید خواهد بود».

 

این دستورالعمل اضافه می‌کند که فواید ورزش در درازمدت افزایش می‌یابد. وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می‌آید، به مردم گفته می‌شود که «هر مقدار کاهش وزن احتمالاً مفید است، اما کاهش ۱۰ درصد وزن بدن احتمالاً بهتر از ۵ درصد است.» با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تقویت عضلانی و تمرینات هوازی می‌تواند نه تنها بر مدیریت این بیماری تأثیر بگذارد، بلکه کیفیت زندگی بهتری برای افراد فراهم کند.

 

منبع: ساناپرس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کتاب کنکور